segunda-feira, 26 de julho de 2010

Purple Rain


There are several recipes of Purple Rain's with vodka or rum, but I decided to try one with only Gin as the base liquor. This one I made to myself.

- 1½ oz gin.
- 1½ oz cranberry juice
- 1 oz blue curacao liqueur
- ½ oz sweet & sour (in Brazil it is very rare to buy this particular mix. We usually do it ourselves from ½ lime juice and ½ sugar)
..... stir everything
- top with club soda

Truth be told. I do prefer the other one I did this day, a Dave Matthews.

The Purple Rain is a little too bitter and, considering that there is no consensus around the internet over this recipe, I had to find the proportions myself.

Don't get me wrong. It is a good drink. But I wouldn't include it in my top 10. Maybe I'll try it again another day, with different quantities of each ingredient.


Existem diversas receitas de Purple Rain, com vodka ou rum, porém eu decidi experimentar a que leva apenas Gin como a bebida base. Este eu fiz para mim mesmo.

- 45 ml de gin.
- 45 ml de suco de cranberry
- 30 ml de curaçao blue
- 15 ml de sweet & sour mix (no Brasil é muito raro comprar este mix. Geralmente o fazemos com uma parte de suco de limão e outra parte igual de açúcar)
..... mexer tudo
- preencher com club soda

Verdade seja dita. Eu prefiro o outro drinque que eu fiz neste dia (um Dave Matthews).

O Purple Rain é ligeiramente amargo demais e, considerando que não há qualquer consenso na internet sobre a receita, eu tive que encontar as proporções por conta propria.

Não me entenda errado. O drinque é bom. Mas eu não o incluiria na lista dos meus 10 mais.
Talvez eu o tente novamente algum outro dia, com quantidades diferentes de cada ingrediente.

Nenhum comentário:

Postar um comentário